Wikia

Finn Hudson
Tumblr m9773lYlSn1qloazbo2 1280
Finn Christopher Hudson
Debuut
Laatst gezien
Acteur
Bijnaam
Frankenteen (Santana, Sue, Dakota)
Double-Stuffed-Fatty-Gassy-McGravy-Pants, Bacon-Wrapped-Bug-Eyed Hypocrite, My Sloppy Seconds, Finnocence, Pastry Bag, Doorknob, Tubs, The Knuckle-Dragger, Soft Serve, Pillsbury Dough Turd, Orca, Lumps The Clown, Grimace, Hamburglar, Fetus Face, Squishy Tits (Santana)
Finny Bear (Becky)
Herman Munster, Cottage Cheese, Sugar Ray, Granny Panties, Teen Solomon Grundy, Hudson Hog, Frumps, Fatty, Mashed Potato Pants, Chubby-Wan Kenobi, Bloaty The Gravy Clown, Flabby 19-year-old Flab Sweat-Smelling Fake Teen Teacher Army Deserter High School Learky Sectionals Losing Special Needs Baby Hating (Sue)
Justin Timberlake (Mercedes)
Finessa, Maverick (Puck)
Finnster (Sean)
F-Rod, Finny, Mr. Popular, Brad, Silly, The Love of My Life, My Devastatingly Handsome Future Husband-to-be (Rachel)
Gigantor (Artie)
Wayne Newton, Lurch (Shannon)
Mr. Bossy Pants, Cowboy, Roomie, The Big Lug, The Hot Straight Football Player Who Can Sing And Sort Of Dance, (Kurt)
Glee Boy, Baby Huey (Azimio)
M.J. (Jesse)
Glee-atch, Pigskin (Rick)
Deep Throat (Football Team)
The Almighty Treble Clef (superheld alter ego)
Geboren
24 augustus 1994
Overleden
2013
Beroep
Voormalig University of Lima student
Relaties
Rachel Berry (ex-verloofde)
Quinn Fabray (ex-vriendin)
Santana Lopez (one night stand)
Familie
Christopher Hudson (vader),
Carole Hudson (moeder),
Burt Hummel (stiefvader),
Kurt Hummel (stiefbroer)

Finn Christopher Hudson is een voormalig hoofdpersoon in de Amerikaanse TV-serie Glee. Hij is oud-leerling aan de William McKinley High School, voormalig co-kapitein van de Glee club, New Directions en voormalig quarterback van het Football team.

Tijdens het eerste seizoen heeft Finn zijn populariteit op het spel gezet om aan te sluiten bij de Glee club. Het aansluiten bij de Glee club zorgt voor spanningen tussen Finn en populaire studenten en zijn medespelers van het football team. In het begin van het eerst student heeft Finn een relatie met hoofd-cheerleader Quinn Fabray, totdat hij erachter komt dat ze hem bedrogen heeft met zijn beste vriend, Noah Puckerman, en heeft gelogen dat Finn de vader van haar kind is. Hierna begint Finn een knipperrelatie relatie met Glee-club medekapitein Rachel Berry.

Biografie Edit

Finn Hudson groeit op met zijn moeder Carole als zijn vader overlijdt in Desert Storm, Irak, werkende als Amerikaans Marinier als hij nog maar een baby is. In Saturday Night Glee-ver wordt echter bekend dat Finn's vader is overleden aan een drugs overdosis. Finn ontdekt zijn liefde voor muziek door een ontmoeting met de toenmalige zingende vriend van zijn moeder. Op dat moment komt hij erachter dat hij speciaal en goed in iets was.

Finn is Quarterback in het football team en erg populair onder de studenten. Hij weet vaak niet wat hij met zichzelf aan moet, daarom pest hij met zijn beste vriend regelmatig de minder populaire kinderen.

Seizoen Een Edit

Pilot Edit

Finn is de quarterback van McKinley High's football team wat hem veel populariteit geeft. Hij neemt zijn rol als één van de populairste jongens serieus en daardoor is hij vaak betrokken bij het pesten van de minder populaire studenten. Finn's vriendin is hoofd cheerleader Quinn Fabray, met wie hij al vier maanden een relatie heeft. Tijdens de aflevering zingt Finn Can't Fight This Feeling in de douche van de kleedkamer en Will Schuester, de nieuwe Glee club docent, hoort hem zingen. Will ziet potentie in Finn en wil hem graag bij de club hebben. Aangezien Finn populair is bedenkt Will een plan om hem bij de club te krijgen, vrijwillig zou Finn nooit ja zeggen. Will plant marihuana in Finn's kluisje en doet alsof dit van Finn is, waarna hij hem de keuze geeft óf bij de Glee club komen met een schone lei, óf aangifte bij de politie. Bang dat zijn moeder erachter komt, kiest Finn voor de eerste optie.

Tijdens de eerste repetitie van de Glee club lijkt Finn angstig voor Rachel's vormen van expressie en zet hij z'n vraagtekens bij optreden. Daarnaast zorgt de Glee club voor spanningen tussen Finn en het football team. Uiteindelijk lijkt Finn z'n draai te vinden als hij het voor elkaar krijgt om de Glee club beter samen te laten werken met Don't Stop Believin' als resultaat.

Showmance Edit

Gallerij Edit

Around Wikia's network

Random Wiki