Wikia

Showmance
Ta102hd2028.jpg
Seizoen 1 • Aflevering 2
Eerste uitzending
Flag of the United States.svg.png 9 september 2009
-
Flag of the Netherlands.png 14 September 2010
Regisseur
Schrijver
Vorig
Volgend

"Showmance" is de tweede aflevering van Glee, die op 9 september 2009 in de Verenigde Staten voor het eerst op FOX te zien was. In de aflevering probeert de glee club nieuwe leden te werven om op te treden tijdens een schooloptreden.

In deze aflevering wordt ook kennis gemaakt met de twee belangrijkste driehoeksverhoudingen, die tussen Rachel (Lea Michele), Finn (Cory Monteith) en Quinn (Dianna Agron) en die tussen Emma (Jayma Mays), Will (Matthew Morrison) and Terri. De aflevering werd bekeken door 7.3 miljoen Amerikaanse huishoudens.

VerhaalEdit

Sue Sylvester, de coach van het nationaal erkende William McKinley High School cheerleading team (de Cheerios) informeert Glee Club directeur Will Schuester dat zijn club twaalf leden moet hebben om mee te kunnen doen aan de Regionale korencompetitie. Will besluit de glee club te laten optreden tijdens een schoolbijeenkomst in de hoop nieuwe leden te werven. Rachel besluit zich bij de celibaatclub te voegen, vanwege haar verliefdheid op Finn. Quinn en de andere leden proberen Rachel te pesten, maar als ze voor zichzelf opkomt maakt ze een goede indruk op Finn. Rachel overtuigd de Glee Club leden hun liedje van de bijeenkomst te veranderen in Push It, om het publiek te geven wat ze willen: "Sex". Het lied werd door de leerlingen, maar na klachten van de ouders, krijgen de New Directions van Figgins een lijst met goedgekeurde, sanitaire nummers. Will is erg boos op Rachel en besluit Quin, Santana en Brittany auditie te laten doen voor de Glee Club.

MuziekEdit

Titel Originele artiest Uitvoerder(s)
Le Freak  Chic New Directions
Gold Digger Kanye West feat. Jamie Foxx Will Schuester en New Directions
All by Myself  Eric Carmen Emma Pillsbury
Push It Salt-n-Pepa New Directions
I Say a Little Prayer Dionne Warwick Quinn Fabray met Brittany Pierce en Santana Lopez
Take a Bow Rihanna Rachel Berry met Mercedes Jones en Tina Cohen-Chang
  •  markeert een nummer dat niet uitgebracht is.

Gastrollen Edit

GaststerrenEdit

Co-sterrenEdit

Galerij Edit

Around Wikia's network

Random Wiki