Wikia

Sue Sylvester
Glee_season_4_sue_sylvester_promotional_by_abcdgleek-d5clp2x.png
Susan Rodham Sylvester
Debuut
Actrice
Bijnaam
Coach Sylvester, Miss Sylvester (studenten)
Jolene, All Coffee And No Omelette, A Tall Pretty Blonde (Shannon)
Susie, Susie Q, Suze (Doris)
Miss Sue; Mija (Imelda)
Dragon Lady (Kurt)
General Zod (League of Doom)
Ajax, Mighty Greek Warrior (zichzelf, Throwdown)
The man in the video (YouTube gebruiker)
A Menace to the State of Ohio (Principal Figgins)
Geboren
1961 (Mash Off)
Beroep
Cheerleading Coach
Relaties
Cooter Menkins (ex-vriend)
Rod Remington (ex-vriend)
Sue Sylvester (getrouwd)
Familie
Mr. Sylvester (vader, †)
Doris Sylvester (moeder)
Jean Sylvester (zus, †)
Robin Sylvester (dochter)

Susan Rodham Sylvester is een hoofdpersonage in de Amerikaanse TV-serie Glee. Ze is de voormalige coach van McKinley High school's Cheerios, het cheerleading team. Ook is ze de oprichter van de Muckrakers Club, de League of Doom en Old Maid's Club. Momenteel is ze de directrice van de school.

Sinds de overname van de Glee club door Will Schuester, heeft Sue als doel de club te vernietigen. Sue wordt gekenmerkt door een gemeen karakter, en pest de studenten en leraren van de school dagelijks. De enige momenten waar ze laat zien dat ze lief kan hebben is tijdens haar momenten met haar geestelijk gehandicapte zus, Jean.

Biografie Edit

Seizoen Een Edit

Pilot Edit

In Sue's introductie is te zien dat ze ontevreden is over haar cheerleading team, terwijl deze hun oefening nagenoeg foutloos en spectaculair uitvoeren. Al snel wordt duidelijk dat Sue gemeen is tegen al haar studenten en de meeste docenten. Echter lijkt ze het goed te kunnen vinden met docent Spaans, Will Schuester, aangezien ze hem en Ken Tanaka koffie brengt. Will is net gestart met de Glee club en vraagt Sue of enkele van haar cheerleaders bij zijn club zouden willen komen. Sue is hier tegen en zegt dat iedere school een bepaalde hiërarchie heeft met de cheerleaders en atleten bovenaan en de Glee club zo laag mogelijk. Ondanks dat Sue de Glee club betiteld als "losers" wordt tijdens Don't Stop Believin' duidelijk dat zij en enkele van haar cheerios toch enige interesse heeft in de Glee club.

Gallerij Edit

Around Wikia's network

Random Wiki